Clientervaringen en kwaliteit

 

Resultaten clientervaringen vanaf 2018: 

Clienten gaven de volgende beoordelingen:

Bejegening:  (0-5): 4,9       

Bereikbaarheid behandelaar:  (0-5): 4,7  

Samen beslissen:  (0-5): 3,9 

Mogelijkheid betrekken familie of naasten:  (0-5): 4,3   

Uitvoering behandeling:  (0-5): 4,3 

Rapportcijfer van de behandelingen vanaf 2013: (967 clienten) 

Gemiddeld rapportcijfer: (0-10): 8,4 


Psychologenpraktijk Nelissen is tevreden met de cijfers rondom bejegening, bereikbaarheid en uitvoering van de behandeling. Deze willen wij zo houden. Samen beslissen willen wij in 2022 verbeteren door nog expliciter uw stem in de hele behandeling te laten meetellen. 


Kwaliteit

Voor Psychologenpraktijk Nelissen staat kwaliteit voorop. In 2022 dragen verschillende onderdelen bij aan het leveren van kwaliteit:

*Doorlopende scholing en intervisie met collega psychologen.

*Feedbackrapportages over de behaalde resultaten via de SVR (Stichting Vrijgevestigden Rommen).

*ORS en SRS worden gebruikt.

*Behandeleffecten worden gemeten met verschillende lijsten, SQ-48 en SCL 90.

*Bundeling van ervarings- en tevredenheidsresultaten van clienten over de behandeling. 

*Behaald Certificaat Kwaliteitsvisitatie voor 2017 via het NIP (Nederlands Instituut voor Psychologen). 

*De aanwezigheid van een goedgekeurd Kwaliteitsstatuut vanaf 2017, Dit is ter inzage aanwezig in de praktijk.

* Psychologenpraktijk Nelissen heeft verschillende jaren het Kwaliteitskeurmerk, afgegeven door Stichting Kwaliteit in de basis GGZ, mogen dragen. 

*Vanaf 2018 is Psychologenpraktijk aangesloten bij een Klachten- en Geschillenregeling van P3NL (zie ook klachten).